Kolorowe emocje
Celem głównym zajęć grupowych „Kolorowe emocje” jest rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych u dzieci. Zajęcia te mają stymulować rozwój dzieci w zakresie umiejętności rozpoznawania, nazywania, różnicowania oraz wyrażania emocji, a także radzenia sobie z własnymi emocjami. Ponadto, mają wspomagać rozwój pozytywnych zachowań społecznych, nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi, a także kształtować poczucie własnej wartości.
Zadania realizowane są w blokach tematycznych:
- Wprowadzenie (m.in. Zapoznanie z grupą, Budowanie klimatu bezpieczeństwa w grupie, Tworzymy grupę – ustalamy zasady, Jaki jestem?, Inni a tacy sami);
- Rozpoznawanie, nazywanie i różnicowanie emocji i uczuć (m.in. Co mówią nasze twarze? Radość, Smutek, Strach, Złość, Zaskoczenie, Nasze uczucia, Rozpoznajemy i nazywamy emocje i uczucia własne oraz innych);
- Wyrażanie emocji (Radość, Smutek, Strach, Złość, Zaskoczenie);
- Radzenie sobie z własnymi emocjami (m.in. Trudne emocje, Kodeks złości);
- Pozytywne zachowania społeczne (m.in. Szanujemy uczucia innych, Współpracujemy, Magiczne słowa);
- Akceptacja i poczucie własnej wartości (m.in. Co to jest nieśmiałość?, Budujemy poczucie własnej wartości, Potrafimy się zrelaksować);
Zajęcia prowadzone są we wszystkich grupach wiekowych, dostosowując program do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci z danej grupy wiekowej. Zajęcia w grupach Biedronki i Motylki prowadzone są raz w tygodniu i trwają pół godziny, natomiast w grupach Żabki, Pszczółki i Stokrotki odbywają się dwa razy w tygodniu po pół godziny.
Zajęcia prowadzone są przez psychologa mgr Dominikę Fijałkowską.