KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Eksperymenty

Zajęcia "W świecie eksperymetów" prowadzi Sylwia Zabost, Ewa Dylik.

Głównym celem programu W ŚWIECIE EKSPERYMENTÓW jest rozwijanie aktywności poznawczej dzieci poprzez organizowanie warunków do prowadzenia zabaw badawczych, przeprowadzania samodzielnie eksperymentów i doświadczeń oraz rozwijania zainteresowań poznawczych i  czerpania radości w odkrywaniu. 
Eksperymenty pobudzają naturalną ciekawość dziecka, uczą zależności, pomagają w poznawaniu praw natury. Doświadczenia zwiększają spostrzegawczość, uczą logicznego myślenia, otwierają na nowe możliwości. Na efekty niektórych doświadczeń trzeba czekać, co uczy dzieci cierpliwości i wnikliwej obserwacji. Eksperymenty mają nie tylko walory edukacyjne, ale przede wszystkim są wspaniałą zabawą dla dzieci. Zajęcia są przeprowadzane dwa razy w tygodniu dla dzieci 5-6 letnich i  trwają godzinę, natomiast w grupach młodszych 3-4 letnich czas zajęć to dwa razy w tygodniu po pół godziny.

 

Dmuchamy bańki.

Jak zrobić bańkę? Przedszkolaki już wiedzą i bardzo chętnie same robiły bańki. I duże , i małe i nawet bańkę w bańce. A do tego potrzebne nam były: słoik, płyn do naczyń, cukier, woda, rurki i talerzyki. Ale była zabawa:)

Eksperyment "Czy woda ma skórę?"

Przedszkolaki podczas eksperymentowania muszą odpowiadać na różne pytania i przypuszczać co się wydarzy. Tym razem dzieci badały, czy woda ma skórę. Kiedy odwróciły słoik napełniony wodą i przykryty chusteczką okazało się, że woda nie wylała się. To było zaskoczenie dla wszystkich dzieci. Mali nauk...

Kolorowa sól

12.10.2020
Kolorowa sól

Kolorowa sól

12.10.2020

Czy można zrobić kolorową sól? Oczywiście, że można , trzeba tylko do białej soli dodać troszkę kolorowej kredy. Każde dziecko dostało kawałek kolorowej kredy i sól. No i z białej soli powstała sól o różnych kolorach. Poprzez wałkowanie kredy ćwiczyliśmy motorykę małą. a co nam wyszło, sami zobaczcie:)

Doświadczenie "Kopciuszek"

Na zajęciach badawczych dzieci zastanawiały się w jaki sposób można rozdzielić składniki różnych mieszanin: grochu z mąką, soczewicę z ryżem, soli z grochem.  Wcielały się w rolę Kopciuszka rozdzielając składniki mieszanin  swoimi rękami. Do różnych produktów dobierały odpowiedni s...

Wesołe stworki sensoryczne

Dzieci podczas zabaw badawczych zamieniły zwykłe rękawiczki w wesołe stworki napełniając je kaszą, ryżem, mąką, soczewicą, pestkami. Miały okazję do przesypywania, mieszania, dotykania oraz poznania faktury każdego produktu.