W Jasiu i Małgosi o rozwój dbamy i wszystkie przedszkolaki w zajęcia włączamy 2025/2026
Przedszkole nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi „Jaś i Małgosia” w Łowiczu od 1 czerwca 2025 roku zostało objęte wsparciem w ramach projektu pn. „W Jasiu i Małgosi o rozwój dbamy i wszystkie przedszkolaki w zajęcia włączamy” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Okres realizacji projektu: 1.06.2025 r. – 30.09.2026r.
Jednostka realizująca projekt: Zakład Ekonomiczno-Administracyjny w Łowiczu/Przedszkole nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi „Jaś i Małgosia” w Łowiczu.
Cel projektu: wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji (dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dzieci niepełnosprawne).
Grupy docelowe: 105 dzieci w wieku przedszkolnym (w tym 58 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych), 18 nauczycieli, 90 rodziców/opiekunów prawnych dzieci.
Zadania w ramach projektu:
1. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie rozpoznawania indywidualnych potrzeb dzieci lub pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami.
2. Wyposażenie, doposażenie pomieszczeń w specjalistyczny sprzęt, materiały i pomoce dydaktyczne.
3. Rozszerzenie oferty edukacyjnej o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć.
4. Warsztaty dla rodziców/opiekunów prawnych dzieci z OWP oraz wychowawców.
Efekty, rezultaty projektu:
• doposażenie bazy dydaktycznej przedszkola w specjalistyczne pomoce terapeutyczne do zajęć w gabinetach i pomoce edukacyjne do wszechstronnego rozwoju dzieci wykorzystywane podczas zajęć grupowych,
• pozyskanie nowej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji niezbędnych do pracy z dziećmi, w tym z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
• zniwelowanie deficytów rozwojowych, zwiększenie szans edukacyjnych dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, rozwój psychiczny i społeczny przedszkolaków, podniesienie poziomu sprawności dzieci, pobudzenie kompetencji kluczowych wśród dzieci z niepełnosprawnościami, zintegrowanie dzieci zdrowych z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.