Integracja sensoryczna 2025/2026
Program zajęć z integracji sensorycznej przeznaczony jest dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, który realizowany jest podczas pobytu dziecka w przedszkolu. Głównym celem zajęć jest
usprawnianie w zakresie odbioru, organizowania, interpretacji, przetwarzania, oraz integracji bodźców zmysłowych, a także m.in stymulowanie układu przedsionkowo - proprioceptywnego, niwelowanie nadwrażliwości dotykowej, usprawnianie planowania motorycznego, ruchu naprzemiennego, integrowanie odruchu: TOB, ATOS, STOS, stymulowanie układu słuchowego, zmysłu wzroku, usprawnianie motoryki małej i motoryki dużej, rozwijanie wrażliwości słuchowej, zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu, budowanie u dziecka świadomości własnego ciała.
Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnych ćwiczeń/zabaw/aktywności ruchowych stymulujących układy sensoryczne. Terapeuta dostosowuje ćwiczenia do możliwości i potrzeb dziecka tak, aby wspierać jego rozwój pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.
Terapeuci integracji sensorycznej: Magdalena Sierota, Paulina Tryngiel, Sylwia Zabost
Stymulacja przedsionkowa oraz wzmocnienie obręczy barkowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Stymulacja przedsionkowa oraz wzmocnienie obręczy barkowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Stymulacja przedsionkowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa, oraz wzmocnienie obręczy barkowej z wykorzystaniem hamaka, obręczy i pachołków i dużej piłki.
Ćwiczenia proprioceptywno-przedsionkowe
Ćwiczenia proprioceptywno-przedsionkowe
Ćwiczenia proprioceptywno-przedsionkowe z użyciem liny i zjeżdżalni rolkowej. Ćwiczenia na piłce, pobudzanie układu przedsionkowego.
